Yhteystiedot

Miten voimme palvella?

Samuli Yrttimaa

Myyntipäällikkö

050 506 7831 samuli.yrttimaa@desk.fi

”Hyvällä myyjällä on kaksi korvaa ja yksi suu – asiakasta kuuntelemalla saadaan aikaan tuloksia”

Ei moottoriturpa eikä hauska hypettäjä, vaan rauhallinen kuuntelija. Sellainen on myyntipäällikkö Samuli Yrttimaa. Myyjän tulee luoda tila, jossa asiakas tuntee voivansa kertoa ongelmansa.

Millä tavoin käytät asiantuntijuuttasi asiakkaiden hyödyksi?

Asiantuntijuus on sitä, että osaa napata asiakkaan puheesta ydinongelmat, kiteyttää ne ja tuoda niihin ratkaisut. Ratkaisut löytyvät tutkimalla tuotekenttää – olemassa olevia ja aivan uusia – ja sitten esitellä ne selkeästi ja jäsenneltynä asiakkaalle. Hyvä asiantuntija osaa suositella ratkaisuja, joita asiakas ei tiennyt edes olevan olemassa.

Paras palaute, jonka olet saanut?

Ehdottomasti paras palaute on se, kun asiakassuhteet ovat jatkuneet pitkään, jopa kymmenen vuotta. Hiljattain mieltä lämmitti myös asiakaskohtaaminen, jossa minut esiteltiin näin: ”Hei, tässä on Samuli DESK:ltä, he toimittivat meille tekniikan tiloihimme – jos haluat kaverin, joka saa aikaiseksi niin kuin näin (kuulen sormien napsauttelua), niin tässä on.” Seuraavassa hetkessä olimme keskustelemassa auditorion uudesta tekniikasta.

Mitä polkuja pitkin matkasit myyntipäällikön tehtävään?

Myyjän urani alkoi jo alakoulussa, jolloin kipusin ystäväni kanssa Kevätpörriäisen myyntilistan kärkeen. Emme tyytyneet myymään lehtiä vain tuttaville ja sukulaisille, vaan mietimme, missä tapaamme mahdollisimman suuren yleisön: kiersimme myyntireppujemme kanssa Töölön keväisiä terasseja ja myimme lehdet loppuun saman tien. Samaa metodia käytin myös kesätyössä Iltalehden myyjänä, mutta laajensin myyntireviirin muun muassa myös laivaterminaaleihin.

Kevätpörriäisestä etenin hampurilaisravintola Carrols:iin myymälävastaavaksi ja ElisaShopit:in asiakaspalveluun, jossa sain ensikosketuksen operaattorimaailmaan. B2B-myyntiin tutustuin muun muassa Atea Finland Oy:ssa ja Aronet-Esitysyhtiö Oy:ssa. Lopulta lähdin mukaan yrittäjäksi rakentamaan AV-liiketoimintaa. Sieltä DESK nappasi minut leipiinsä. En ole katunut!

Millaisessa työilmapiirissä viihdyt?

Viihdyn innostavassa, energisessä ja eteenpäin pyrkivässä organisaatiossa. Me DESKiläiset vietämme aikaa yhdessä myös työajan ulkopuolella – se kertoo työilmapiiristämme.

Millainen tyyppi olet? Kuvaile itseäsi kolmella sanalla ja perustele.

Aikaansaava, positiivinen ja tykkään nostaa muita esiin. En pelkää kehua kollegoitani, ja nautin saadessani muut hyvälle tuulelle. Jos minua pyytää tekemään jotakin, olen saattanut tehdä sen jo!

Mitä harrastat?

Sulkeudun viikoittain neljäksi tunniksi kansalaisopiston veistoluokkaan nikkaroimaan puutöitä, kuten esimerkiksi huonekaluja. Nautin käsillä tekemisestä ja veisto oli koulussa yksi lempiaineistani. Lisäksi liikun monipuolisesti: hiihdän, pyöräilen ja lenkkeilen. Pidän myös suppailusta. Peilityynen merenpinnan päällä lipuminen on rauhoittavaa.

Mikä on sinulle tärkeää elämässä?

Perhe, liikkuminen ja vapaus. Vapaus tarkoittaa sitä, että voi päättää, millaisen omasta elämästään rakentaa. Myös työ, jonne on aamuisin kiva lähteä, on tärkeä. Naurankin aina, että perjantaissa parasta on se, että maanantaihin on kaksi päivää aikaa.

 
Edellinen sivu
Tämä sivusto käyttää evästeitä

Sivustolla käytetään evästeitä, jotta voimme parantaa käyttökokemustasi. Jatkamalla vierailua verkkosivustolla hyväksyt, että tallennamme ja hyödynnämme laitteesi evästeitä.